Dela nyhet
Information föräldramöte F13
30 mar, 23:36 0 kommentarer
Ska försöka att göra en sammanställning av informationen som gavs på föräldramötet. Se bifogat bildspel längst ner för mer information .
Truppen 2024
Truppen i år består av 18 tjejer och 3 tränare - Erica, Alex och Annelie. Vi kommer även få hjälp av Josefin (Elsa YHs mamma och Eva (Märtas mamma) under säsongen då Alex ska opereras i april. Vi tar mer än gärna emot hjälp i från er föräldrar när vi är kort om tränare vid träningar eller matcher, och skulle ni vilja bidra med ngt till laget så är det bara att säga till. Vi kommer skicka ut info om det är så att behovet uppstår!
Träning
När det gäller träningar i april - september är information specificerat i bildspelet. Kallelser kommer börja att skickas ut efter påskhelgen. Nytt för i år är att tjejerna kommer, om de vill, ha möjlighet att träna tillsammans med F12 på fredagar - träningarna kommer mest innebära matchspel med blandade lag. Inget måste såklart, men en kul grej om ngn känner för det.
Kick off 29 april
Vi har planerat för en kick-off 20 april och tidsschemat för detta hittar ni i bildspelet. Samling är 13:00 på Runnåkra och viktigt är att tjejerna har ätit lunch innan de kommer. Vi kommer sedan att äta ett gemensamt mellanmål innan vi förhoppningsvis spelar match vid 16:00 och middag när vi är tillbaka i klubbstugan efter matchen. När ni anmäler ert barn till kick-offen ska ni ange om barnet har någon specialkost. Vi planerar att avsluta dagen runt 21:00.
Tjejerna kommer få sina matchställ denna dagen. De tar sedan med sig dessa hem och ansvarar för tvätt och att de är med till nästa match igen.
Matcher
Matcherna startar sista veckan i april och spelas fram till vecka 26. Vecka 27-31 tar vi lite sommarledigt för att starta upp igen v 32. Vi vet med oss att vissa träningar och matcher ligger under semesterveckorna, men tjejerna deltar utefter de har möjlighet. För att se hur våra matcher är planerade kan ni gå in i Svenska lag - välj F13 - välj Matcher i vänstra menyn.
Vissa matcher kan komma att ändras då de ligger när vi är iväg på cup och midsommarhelgen med mera. Vi återkommer i så fall med uppdaterad information.
Tjejerna kommer delas in i 3 grupper till matcherna. 2 grupper kommer kallas varje match och vid behov kommer vi kalla tjejer från 3:e gruppen. Det innebär att tjejerna spelar 1 match 2 helger i rad och är sedan spellediga 1 helg. Vi kommer kalla max 12 spelare per match för att tjejerna ska få spela så mycket som möjligt och för att underlätta arbetet för oss bredvid planen.
Vilken grupp tjejerna hamnar i kommer ni få veta under april.
GIFF-cupen
Vi åker iväg och spelar cup i Tidaholm 27-28 april. I bifogat bildspel finns information om samlingstid, speltider med mera.
Vart vi ska bo vet vi inte förrän 8 april och efter det kommer vi skicka ut detaljerad information gällande packlista, tider med mera.
Hur är vi mot varandra?
Vi hade även en lång dialog kring hur tjejerna är mot varandra på träningarna. Vi har haft några incidenter på träningarna förra säsongen och även under vintersäsongen som gör att vi kände att vi behövde ha en dialog med er föräldrar om vad vi stod i frågan. Vi kommer inte acceptera att man har en dålig inställning eller dålig attityd till varandra eller oss tränare och vi ska försöka allt vi kan för att minska risken för detta under träningar och matcher. Vi kommer därför jobba med detta under vår Kick-off 20 april, där tjejerna får vara med och sätta våra regler inför kommande säsong.
Vi kom fram till på mötet att vi kommer prata med den person det berör direkt på träningen när ngt inträffar och sedan informera er föräldrar. Vid behov kommer vi be spelaren att sätta sig på kanten ett tag och inte medverka under delar av träningen och hjälper inte det kommer spelaren att få lämna träningen. Självklart är spelaren välkommen tillbaka till nästa träning och har då förhoppningsvis hunnit tänka över det som inträffat. Har ni några som helst funderingar får ni gärna ta kontakt med oss tränare.
Kioskvecka
F13 kommer i år ha kioskvecka v. 25 och v. 40 - kallelser skickas ut till dessa. Dessa veckor kommer vi även städa omklädningsrummen på torsdagen. Vi kommer i år att skicka kallelser till specifika personer och kan man inte detta datum är man själva ansvariga för att byta med en annan förälder.
Städdagar
Vi förväntas delta med minst 3 personer på EBKs städdagar, som är 20 april och 4 maj kl. 9:00 - 13:00. Kallelse skickas ut nästa vecka.
Likt förra året kommer ni inte behöva delta både under städdagar och kioskvecka, utan 1 uppdrag per förälder strävar vi efter! Dock kan det inträffa att vi behöver kalla in extra personer vissa tillfällen och då får man vara beredd på att bidra mer. Svara gärna på denna nyhet om ni har specifika önskemål kring kioskvecka eller städdag.
Vi ser fram emot en rolig säsong med tjejerna och är laddade för att säsongen ska starta!
Har ni frågor eller funderingar - tveka inte på att höra av er till ngn av oss tränare.
Kommentarer