Forum
TillbakaInbetalning till lagkassan |
---|
Jag ställde följande fråga till DL: Jag ska be ett företag återbetala x kr till vår lagkassa. Hur gör jag detta? Finns det ett kontonummer kopplat till vår lagkassa? Svar från DL: För externa aktörer, såsom företag eller kommuner, som vill göra inbetalningar till er lagkassa, rekommenderar vi i första hand att ni använder utskick via externa betalavier. Med betalavier kan mottagaren enkelt betala med Swish, kort eller via bankgiro-inbetalning. Det som du även kan göra är att gå in på fliken ''insättning'' och ta fram ett unikt OCR för inbetalningen. Välj vad betalningen avser och skriv in vilken summa som ska betalas in samt notering. Välj sedan betala med bankgiro. Därefter så kommer du få upp vårt bg-nummer samt en unik OCR för inbetalningen som du kan föra vidare till företaget eller kommunen för inbetalning. Om du inte vet vilken summa som ska betalas in, kan ni ange vårt bankgironummer 494-7990 för inbetalning. Det är mycket viktigt att ni anger föreningsnamn och lagnamn som betalreferens. (OBS: Säkerställ att lagnamnet är skrivet på samma sätt som i Digitala Lagkassan.) William Holmberg Customer Success Manager 08-122 50 650 Maria Strahl Igår, 15:58 |
Svar (0 st) |
---|